In ons vorige artikel lieten we je zien waar een winnend product aan moet voldoen. Mocht je dat artikel niet gelezen hebben dan raden wij het je aan om die eerst te lezen voordat je dit artikel gaat lezen. In het kort komt het erop neer dat je product aan 4 factoren (probleem oplossend, weinig aanbod, wauw factor en goede marge) moet voldoen om te bepalen of het een winnend product kan zijn ja of nee.

winnende_producten_facebook

2 methodes om via Facebook winnende dropshipping producten te vinden

Voor Facebook gebruiken wij zelf 2 Facebook methodes die je kunt gebruiken om potentiële winnende producten te vinden. Op deze manier van zoeken gaan we eigenlijk kijken welke producten onze concurrenten aanbieden en welke echt goed verkopen.

Kleine disclaimer hier; wij adviseren om nooit 1 op 1 alles te kopiëren van de concurrent, dan wil je namelijk zelf ook niet. Maar je kunt wel goed zien welke producten werken en welke producten niet werken. Gebruik dit puur als inspiratie en kijk welke producten in het verlengde hiervan liggen.

Facebook methode 1

In de facebook methode 1 draait alles om het zoveel mogelijk krijgen van facebook ads. Normaliter wil je eigen zo min mogelijk ads krijgen (omdat het vaak irritant is) maar nu dus juist om zoveel mogelijk ads te krijgen.

We gaan dit doen op de volgende manier; we gaan eigenlijk aan Facebook laten merken dat we een engaged shopper zijn. Dat doen we door op elke advertentie op de knop “shop now” te klikken, advertenties te liken en om ads op te slaan. Facebook’s algoritme zal nu denken; he deze persoon heeft een hoge CTR voor ads en zal dus nog meer ads gaan tonen. Blijf dit elke dag doen op zowel je desktop als op je telefoon. Je zult zien dat het aantal ads zal stijgen.

Wil je nog meer ads zien? Als je op je telefoon op een vide klikt dan zal deze fullscreen gaan. Je kunt dan gewoon naar boven/onder swipen en krijg je meer videos te zien. Vaak zie je veel video ads hiertussen staan.

Facebook methode 2

De tweede facebook methode werkt op een hele andere manier dan de eerste facebook methode. In deze methode gaan we zelf handmatig zoeken naar facebook ads. We gaan eigenlijk echt door middel van zoekwoorden zoeken naar ads.

Hieronder vind je een hele lijst van zoekwoorden die je kunt gebruiken. Vul een van deze zoekwoorden in de facebook zoekbalk en kijk dan onder de sectie “video’s”.

Facebook ads zoekwoorden

Probeer de zoekwoorden in het Nederlands maar het is ook slim om ook eens in het Engels te zoeken. Vaak zijn in het Engels nog meer ads te vinden.

  • Koop nu
  • 30% korting
  • 50% korting
  • 60% korting
  • Koop hier
  • Gratis verzending
  • Koop het nu
  • Tag een vriend
  • Klik hier
  • Alleen vandaag
  • Tijdelijk korting
  • 1+1 gratis
  • Bestel hier
  • Bestel nu
  • Laatste actiedag
  • Hier verkrijgbaar
  • Hier te koop

Je kunt natuurlijk ook goed facebook methode 1 en facebook methode 2 goed met elkaar combineren voor een nog sneller resultaat. Heb je zelf nog goede suggesties voor zoekwoorden of wellicht gebruik jij een andere methode op facebook, laat het ons weten!