Voordat we ingaan op welke producten interessant zijn voor hight ticket dropshipping, gaan we wat algemene karakteristieken bespreken van goede niches. Belangrijk om te weten voordat je gaat starten.

Waar moet een goede niche voor hight-ticket dropshipment aan voldoen

Goed online te kopen product

De producten moeten online eenvoudig te bestellen zijn zonder ingewikkelde complicaties en mogelijkheden. De klanten moeten gewoon een product kunnen kopen zonder de verplichting om allemaal verschillende upgrades te moeten kiezen. Hou het koop proces zo simpel mogelijk zonder dat ze neiging krijgen om het product toch fysiek eerst te gaan bekijken.

Herkenbare merknamen

Een andere niche criteria is het hebben van producten met herkenbare merknamen. De wat bekende merknamen zorgen voor herkenning en zorgen voor een hogere betrouwbaarheidsfactor. Daarnaast kan het ook gunstig zijn voor SEO om hierop te gaan proberen te scoren (product titel + merknaam). Aangezien het een wat bekender merk is, zal er al wat zoekvolume op zitten namelijk.

Ingewikkelder kan beter zijn

Als je minder concurrentie wilt dan is juist het hebben van ingewikkelde producten interessant. Natuurlijk wel in het achterhoofd dat het product wel eenvoudig te kopen is online. Dat hoeft niet met elkaar te conflicten. Zorg ervoor dat je de expert bent in dit product. Lees de product handleidingen, lees goed de leveranciers website en geef advies op je website.

De juiste niche

Het moet in deze niche al ‘normaal’ zijn om het online te kopen en dus veel geld ervoor online te betalen. Het kan ook handig zijn om meerdere betaalopties aan te bieden naast iDeal. Denk hierbij aan credit card of wellicht zelfs achteraf betalen. Daarnaast zorg dat je doelgroep matched bij je high-ticket producten. De doelgroep tussen de 25 en 45 jaar is het beste. Dit zijn de mensen die juist veel online willen en kunnen besteden.

Producten met een hoge marge

Natuurlijk is dit een logische maar het zal je nog verbazen dat er sommige high-ticket producten maar een zeer lage marge zit. Je moet ruimte hebben om te kunnen adverteren en bijv een korting te kunnen aanbieden. Het koopproces van duurder product is nu eenmaal langer dan een goedkoop product. Een goede marge ligt rond de 20% tot 30%. Hou er ook rekening mee wie er voor de bezorgkosten betaald. Sommige leveranciers willen dat nog wel een doorrekenen naar de dropshipper namelijk.

Zorg voor meer dan 1 leverancier

Je wilt niet afhankelijk zijn van maar 1 leverancier. Wat als de leverancier besluit om de samenwerking ineens te stoppen? Of simpelweg hun afspraken niet nakomt en je eigenlijk nergens anders heen kan. Zorg dus voor meerdere leveranciers en dat zorgt er ook voor dat zij hun best gaan doen voor jouw klanten.

Toegestaan om te adverteren op Google en Facebook

Zorg ervoor dat je in een niche zit waar je mag adverteren op Google en Facebook. Zorg ook dat je dit hebt afgestemd met de leverancier. Als je Google Ads en Facebook Ads goed opzet dan kan dit een fijne manier zijn voor een constante stroom aan omzet. Lees ook goed de richtlijnen van beide platformen wat wel en wat niet mag.

Hoge zoekvolume

Een absolute no-brainer maar check het zoekvolume voordat je in een niche start. In Nederland is een zoekvolume nodig van minimaal 15.000. Als het lager is dan kan het lastig worden om echt succesvol / winstgevend te worden. Combineer verschillende zoekwoorden van je niche en kijken wat het zoekvolume dan is. Om het zoekvolume te bepalen kan je KWfinder gebruiken. Er zijn nog veel meer keywords finders die je kunt gebruiken. Denk bijv ook aan Google Trends.

Prijs van product

Bespreek met je leverancier de gewenste verkoopprijs van het product. Bekijk ook voor welke prijs concurrenten het aanbieden. Het heeft geen zin om het product heel veel duurder aan te bieden. Zorg dus voor duidelijke afspraken en of je ook bijvoorbeeld kortingen mag geven.

Het kost je aan de voorkant iets meer tijd om een goede niche te vinden. Maar als je dit allemaal goed onderzocht hebt, dan scheelt het je een hoop frustratie en tijd later in het proces. Onthoud dat je een long-term business wilt opzetten en dat kost nu eenmaal tijd en moeite. Succes!

3 verschillende High Ticket Leveranciers

Hierboven hebben we toegelicht waar een goede High Ticket product aan moet voldoen. Next step is; het vinden van de juiste High Ticket Dropship leverancier. Wie anders dan Joshua Kaats legt hieronder uit welke 3 verschillende leveranciers er bestaan en waar je op moet letten bij het selecteren van een leverancier.

Meer weten over High Ticket Dropshipping?

Je hebt nu een idee waar een High Ticket Product aan moet voldoen en hoe je een leverancier kunt vinden. Wij snappen ook wellicht dat je nog meer informatie wilt. Check dan eens onze High Ticket Dropship Academy Review. Dat is een cursus van Joshua Kaats en legt je stap voor stap uit hoe je zelf een High Ticket Dropship business kunt starten.